Wednesday, February 4, 2009

SuaTu MaSa DaHuLu

Salam to all..

Tetiba tonight hati aku terpanggil2 untuk mencoretkan sesuatu dekat blog ni, lama rasanya aku x muntahkan coretan2 suka dan duka dkt blog ni, n entry ni adalah untuk pertama kali pada tahun 2009. Yelah sebelum ni aku lawat jea blog aku ni, nak mengarang macam kering idea, huhu..

Cerita apa yang aku nak kongsikan ek..? Tahun ni aku dapat anak buah baru, baby boy " Ahmad Darwish b. Azuan " lawa tak nama tu...? Masuk ari ni umur dia dah 16 days, n selang 2 months lg i.Allah my lil sis "afka' pulak yang bakal bersalin, bertambah la anak buah aku nnt.. hehe, dh lama x main ngan baby ni rasa cam best pulak, heh..

baby darwish..

Petang tadi , aku, umi ngan adik2 mengimbau kembali memori masa dulu, sampai keluar air mata la kita gelak2.. haha. nak2 time duk kuarters Akademi Islam, waktu tu abah masih lagi menjadi tenaga pengajar dkt situ, banyak betul kenangan dekat Nilam Puri, macam2 peel perangai.. ye la dah namanya budak kecik kan.. hikhik..

Kat sini aku list downkan kenangan2 yang ttp utuh di ingatan, chewahhhh :-p

*suka sgt tgk otromen, smpai nangis aku bila otromen dah tamat... waaaa

*abang aku kencing dalam beg skolah dia...sbb x tahan sgt... hehe :-P

*suka ejek nama abang2 yang tggl dkt rumah hujung, 3 orang sumernya ,
a ) abang bakar
b ) abang mulok
c ) abang radzi
so kitorang skalikan je .. bakar mulut rozi or rozi, bakar mulut, or mulok bakar rozi.. pendek kata every day la kita bakar dorang sumer.. :-p ( mish la ngan dorang sumer , agak2 kalo jumpa kenal ke tak ek.. huhu )

*suka nyorok bawah katil time nak pegi sekolah

*suka berdendam , ada skali tuh.. my sis ' asya ' dia terjatuh atas perut aku, mak oi...nangis la aku time tu, then masa pergi umah paklong, my sis tido n aku saje lompat atas perut dia...macam puas jerk haha ( skarang nih dah baik dah... bdosa dendam2 tuh.. )

*perampas... haha ( yang ni pulak, aku ni jenis minat orang dalam diam2 , aku dengan selambanya merampas bakal abang angkat adik aku.. kihkihkih.. gigit jari la asya, ~ masa kecik2 je nih, skrg dah baik... :-D )

*bergaduh ngan adik nak angkat fon... sampai tarik2 rambut.. haha

*malu nak kayuh basikal balik umah.. abah aku belikan basikal untuk keluar dari rumah menuju ke jalan besar tpt menunggu bas sekolah... then balik dari sekolah.. aku ngan asya mesti transit umah mek n pastikan sumer pelajar dah balik . baru la kitorang naik beskal... ( ape kes la malu2 ~ x bertempat btul )

*selalu kena kejar bas skolah ~ ada skali tu, abah kejar bas skolah dari rumah smpai skolah ahmad maher, padehal sek aku tu dlm 1 km jer lg... so kitorang naik bas dgn muka tebal ... heh

*malu nak bawak beg sekolah yang abah belikan
~ huhu, time ni abah aku baru balik dr kolumpo, n dia belikan dekat kitorang beg sekolah, ala time tu dkt kelantan student2 ni tgh giler nk bawak beg garfiel ( mcm beg baju tuh ) n abah kitorang pulak beli beg pesen lain skit. ( ye la citarase lelaki laen skit.). . beg tu besar sgt.. so kitorang bwk la pi skolah,.. otw blik umah ada sorang mamat ni tegur beg kitorang... " besarnya beg " . Tu la kali pertama n terakhir kitorang bawak beg tu .. huhu ~ ( sengal btul )

*kadang2 time balik sekolah, bila dah smpai kedai mulong , aku x trus turun, tp ikut je abg din hantar sumer student smpai kok lanas, then bas tu pusing balik hantar aku.... hik3x.. ( bas zaza ~ driver dia pun hensem tp suka pakai seluar ketat... ahakzz )


tu je la yg dapat aku listkan dkt sini... nnt2 aku sambung lagi.... daaa



4 comments:

Qaseh Iman said...

kelakarnyer..lagi2 time 3 mamat yg name rozie bakar mulok...hehhehe

achee_b165 said...

ala..tomei nya baby...

lawak la kisah silam k.warda nie...

klu ingat2 balik kenangan kecik2 mmg leh gelak guling2...

~p-na mama oja~

mesin.taip said...

ni wat blog citer psal menda ni gak la...hahaha..blh tk?

qitrina said...

qaseh
tu la.. kalo ingatkan balik.. pecah prerut dibuatnya... hehe...

p-na
anak buah tu ..
bkn stakat guling2.. terlentang.. tergolek.. n mcm2 ter lagii... :-D

fauzi..
ko saje kan..
suka ati org aaa nk citer pasal menda pun.. huhh.. :-p